Λιποθύμησε οδηγός συρμού του ΗΣΑΠ – Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι -Τι απαντάει η ΣΤΑΣΥ

5 Χρόνος ανάγνωσης

Το απόγευμα της Πέμπτης (24/7) οδηγός συρμού της Γραμμής 1, του ηλεκτρικού, ο οποίος κινείται σε υπέργειο δίκτυο, να υποστεί λιποθυμικό επεισόδιο εν μέσω δρομολογίου στο τμήμα Θησείο – Πειραιάς ύστερα από έντονη θερμική καταπόνηση από τη μη λειτουργία του κλιματισμού στην καμπίνα ηλεκτροδήγησης.

Όπως καταγγέλουν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ: «Το περιστατικό λιποθυμίας ηλεκτροδηγού λόγω των συνθηκών εργασίας που μόνο άψογες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν, ήρθε να πιστοποιήσει αυτό που ολέγεται «ωμή αλήθεια». Είναι το αποτέλεσμα της γενικευμένης απαξίωσης του δικτύου. Οι ελάχιστοι συρμοί που κυκλοφορούν στο δίκτυο, υπολειτουργούν και συνεπώς η εξασφάλιση βασικών – ουσιαστικά στοιχειωδών – συνθηκών για ασφαλή εργασία πάει παρίπατο».

Καταγγέλλουν μάλιστα ότι «στις καμπίνες ηλεκτροδήγησης που δεν υπάρχει κλιματισμός και κατ΄επέκταση καμία προφύλαξη από θερμική καταπόνηση – πιο εύκολα μπορεί ο συνάδελφος οδηγός να τηγανίσει αυγά στην τράπεζα χειρισμού παρά να χειριστεί το τρένο». Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ηλεκτροδηγών, Χρήστο Κούκη στο περιστατικό της Πέμπτης είχε ζητηθεί αλλαγή στον συγκεκριμένο συρμό, στον οποίο δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός, αλλά αυτό δεν προχώρησε. Ο ίδιος διευκρινίζει, πάντως, ότι δεν τέθηκε σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα κανενός καθώς λειτουργεί σύστημα ακινητοποίησης του συρμού για τέτοιες περιπτώσεις.

Ανάρτηση για την κατάσταση των κλιματιστικών στα ΜΜΜ της Αθήνας είχε κάνει τις προηγούμενες ημέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε:

Αναφορικά με τα λεωφορεία, 529 οχήματα είναι καινούρια και διαθέτουν προηγμένα συστήματα κλιματισμού. Εως το τέλος του έτους τα νέα οχήματα θα είναι 951. Σε όποιο παλαιότερο όχημα διαπιστωθεί βλάβη στο σύστημα κλιματισμού τίθεται άμεσα εκτός κυκλοφορίας, με τον Οργανισμό να σημειώνει πως στα οχήματα αυτά ο κλιματισμός έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και να καλεί τους επιβάτες να μην ανοίγουν τα παράθυρα.

Για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ο ΟΑΣΑ αναφέρει πως σε κυκλοφορία βρίσκονται 52 συρμοί τριών γενεών. Εάν διαπιστωθεί βλάβη στο σύστημα κλιματισμού, ο συρμός αποσύρεται προσωρινά προκειμένου να επιδιορθωθεί. Σε ό,τι αφορά τους συρμούς πρώτης γενιάς έχει δρομολογηθεί μέσω αιτήματος χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ η τμηματική ανακατασκευή και εγκατάσταση κλιματισμού, ενώ προγραμματίζεται η ανάταξη πέντε συρμών 2ης γενιάς και η προμήθεια 15 νέων συρμών (7 διρευματικών για το αεροδρόμιο και 8 για το δίκτυο).

Για τη Γραμμή 1 (ηλεκτρικός), η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα περισσότερα οχήματα διαθέτουν αυτόνομο και λειτουργικό σύστημα κλιματισμού και όταν προκύπτουν βλάβες οι συρμοί αποσύρονται για επισκευή. Προσθέτει ότι στη γραμμή κυκλοφορούν και 4 συρμοί που δεν έχουν κλιματισμό και εκτελούν δρομολόγια κατά τις πρωινές και βραδινές ώρες σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών. Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της ανακαίνισης 14 συρμών που θα αρχίσουν να τίθενται σταδιακά σε κυκλοφορία από το 2026.

Στο τραμ, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, όλοι οι συρμοί διαθέτουν λειτουργικά συστήματα κλιματισμού.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
Αναφορικά με το περιστατικό αδιαθεσίας και όχι λιποθυμίας οδηγού συρμού στη Γραμμή 1 του μετρό το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου, η ΣΤΑΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:
«- Το τεχνικό πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού της καμπίνας του οδηγού προέκυψε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου και ενώ ο συρμός ήταν λειτουργικός από την έναρξη της κυκλοφορίας στις 5μιση το πρωί.
– Όταν ο οδηγός ενημέρωσε για τη βλάβη, δόθηκε εντολή απόσυρσης του συρμού στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά.
– Κατά τη διάρκεια της διαδρομής και συγκεκριμένα στον σταθμό Θησείο, ο οδηγός ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου, πως ένοιωσε αδιαθεσία. Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, κλήθηκε το ΕΚΑΒ και τον συρμό οδήγησε στην τεχνικοεπισκευαστική βάση του Πειραιά άλλος οδηγός.
– Στον οδηγό παρασχέθηκε βοήθεια από το ΕΚΑΒ και με δική του ευθύνη αποχώρησε, χωρίς να αιτηθεί τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.
– Σε περιόδους υψηλών θερμοκρασιών, η ΣΤΑ.ΣΥ προγραμματίζει επιπλέον βάρδιες 4 οδηγών, ώστε να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των οδηγών στην καμπίνα τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά το χρονικό διάστημα 12:00-18:00 τα διαλείμματα των οδηγών γίνονται πιο συχνά από τα συνηθισμένα, ούτως ώστε ο χρόνος συνεχούς οδήγησης να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα.
– Η λειτουργία της τεχνικοεπισκευαστικής βάσης του Πειραιά παραμένει αδιάλειπτη και υπό δύσκολες συνθήκες οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ εργάζονται για την αποκατάσταση των τεχνικών βλαβών που ανακύπτουν καθημερινά. Για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της βάσης, το αμέσως επόμενο διάστημα προκηρύσσεται η πρόσληψη 104 επιπλέον τεχνικών».

Share This Article