γράφει ο Σπυρίδων Αλφαντάκης
Δ.Ν., Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
Ένας Καρπάθιος αλιεύς, μάρτυς αυτόπτης καί αυτήκοος, παρεμβάς τόν Ιούλιον 2024 είς τήν ραδιοφωνικήν εκπομπήν «Κόντρα στο σύστημα», διαψεύδει έκτοτε ολόκληρον τό αυτοκρατορικόν επιτελείον καί τούς εξωνημένους κονδυλοφόρους του. Πέντε τουρκικά πολεμικά πλοία, έναντι ενός μόνον ελληνικού, τής κανονιοφόρου ΑΗΤΤΗΤΟΣ, η οποία πάντως δεν εξήλθε τών εξ ναυτικών μιλίων από τών ακτών τής Κάσου, εξηνάγκασαν τόν κυβερνήτην τού ιταλικού ερευνητικού πλοίου IΕVOLI RELUME, διά τής απειλής ότι «ευρίσκεται σε τουρκικά νερά, εντός περιοχής δραστηριότητας Τουρκίας» καί ότι «αν συνεχίση, θα τόν κτυπήσουν», να πειθαρχήση είς τήν Τουρκίαν. Η ελληνική φρεγάτα ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ δεν έπλεεν εκεί, ως αναληθώς εδημοσιεύθη. Έπλεε μακράν όσων συνέβησαν, αλλ’ εν γνώσει των, είς τήν βόρειον πλευράν τής νήσου. «Μπαίνεις σε γραμμή τουρκική. Θα μ’ ενημερώνεις πότε θ’ αρχίζεις καί πότε θα σταματάς», παρήγγειλεν ό Τούρκος κυβερνήτης. Καί ό Ιταλός, προηγούμενως ειπών «Είμαι σε ελληνικά νέρα», απήντησε «Σε ευχαριστώ για την συνεργασία». «Από τό Πολεμικό Ναυτικό δεν ακούσαμε τίποτε. Ένα δικό μας παρακολουθούσε από τη μέσα πλευρά, στα 6 ναυτικά μίλια».
Πράγματι, ουδέν ανεμένετο καί ουδέν εγένετο από ελληνικής πλευράς. Παρά τό άρθρον 84 α’ τού Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικος, προβλέποντος καί τιμωρούντος τήν παράλειψιν εκτελέσεως στρατιωτικού καθήκοντος έναντι εχθρού διά καθείρξεως μέχρι δέκα ετών, ουδείς κυβερνήτης ελληνικού πολεμικού πλοίου (καί ουδείς χειριστής ελληνικού πολεμικού αεροσκάφους) εστράφη κατά τής εχθρικής νηοπομπής. Ό φιλόδοξος κύριος υπουργός τής εθνικής αμύνης ασφαλώς δεν διεφοροποιήθη. Αί Ένοπλοι Δυνάμεις διετάχθησαν όπως ανεχθούν καί έκτοτε ανέχονται αμαχητί τήν τουρκικήν προσβολήν. Τήν πέραν τών 6 μόνο ναυτικών μιλίων παραβίασιν υδάτων, αιγιαλίτιδος ζώνης, υφαλοκρηπίδος καί αποκλειστικής οικονομικής ζώνης ελληνικών. Δι’ όποιον τό θυμείται, τό ΌΡΟΥΤΣ ΡΕΪΣ, συνωδεύετο από τής 9ης Αυγούστου 2020 καί εντεύθεν, από «όλον σχεδόν τόν τουρκικόν στόλον», κατά τόν τότε συμβουλον εθνικής ασφαλείας τού κυρίου προέδρου τής κυβερνήσεως, ό οποίος υπεχρεώθη βεβαίως είς παραίτησιν εντός 48 ωρών από τής ομολογίας του.
Οί κρατούντες όμως τής συγκυρίας καί τής στιγμής επιμένουν. «Πρέπει να λυθούν οικονομικοτεχνικές εκκρεμότητες καί να μην αμφιβητείται η βιωσιμότητα τού καλωδίου». Τό ανώτατον δικαστήριον τής Ιστορίας θα τούς δικάση καί καταδικάση.