«Είναι εύλογο οι Έλληνες να εξουσιάζουν τους βαρβάρους»

6 Min Read

Ο Αριστοτέλης μαθητής του Πλάτωνα, δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους όλων των εποχών γεννήθηκε στα Στάγειρα της Μακεδονίας. Όλες οι σημειώσεις του και οι διδασκαλίες που αντλούμε από αυτόν είναι γραμμένες στα ελληνικά και δεν υπάρχει ένδειξη πως έγραφε σε κάποια άλλη γλώσσα. Μάλιστα ο ίδιος γράφει στα Πολιτικά του ότι «Είναι εύλογο οι Έλληνες να εξουσιάζουν τους βαρβάρους». (1252b). Ο Ισοκράτης, αρχαίος ρήτορας και λογογράφος βλέποντας πως ο Φίλιππος είχε πολύ δυνατό στρατό του είπε: «Προτίθεμαι να σε συμβουλεύσω να ηγηθείς της ενότητας των Ελλήνων και της εκστρατείας κατά των βαρβάρων». Άρα ξεχώριζε τους Έλληνες από τους βαρβάρους και να ηγηθεί της ενότητας των Ελλήνων, ως Έλληνας, αφού δεν θα ήταν δυνατό να ηγηθεί της ενότητας των Ελλήνων ένας αλλόφυλος. Συνεχίζει λέγοντας: «Είναι ωφέλιμο να αποπειραθείς να πείσεις τους Έλληνες για την ενότητα και βολικό να μεταχειριστείς βία εναντίον των βαρβάρων. Αυτή πάνω κάτω είναι η ουσία όλου του ζητήματος» (Ισοκράτης, Προς Φιλιππ. 16)
Ο Μέγας Αλέξανδρος (ο οποίος κατά τους Σκοπιανούς δεν είναι Έλληνας), όταν ξεκίνησε την εκστρατεία του και κέρδισε την πρώτη του μάχη στο Γρανικό έστειλε ως ανάθημα στην Αθήνα 300 πανοπλίες από τα λάφυρα με το επίγραμμα: «Σας τις στέλνει ο Αλέξανδρος, ο γιος του Φιλίππου και οι Έλληνες πλην των Λακεδαιμονίων». (Αρριανού Ανάβασις 1,16,7). Ο ίδιος φαίνεται πως δεν θεωρούσε τον εαυτό του αλλόφυλο γιατί ενώ πολέμησε στο Γρανικό με τους συμπατριώτες του, δεν τους ξεχώρισε ως «Μακεδόνες», αλλά τους θεώρησε ομόφυλους με τους Έλληνες. Τους Σπαρτιάτες τους εξαίρεσε για άλλους πολιτικούς σκοπούς που δεν είναι του παρόντος.

Ο ελληνικός τρόπος ζωής
Το λεγόμενο αστέρι της Βεργίνας, το οποίο οι Σκοπιανοί θέλουν να θεωρούν δικό τους συμβολίζει τους Αρχαίους Ελληνικούς θεούς. Η νοητή σταύρωση των στοιχείων του δεκαεξάκτινου συμβόλου δημιουργεί αντιστοίχως τέσσερα τεταρτημόρια στο καθένα εκ των οποίων εκδηλώνεται μία τριάδα κοσμικών ενεργειών ή δυνάμεων, δηλαδή μια τριάδα θεών. Πρόκειται για τον λεγόμενο ισοσκελή ελληνικό σταυρό, που στο κέντρο του φέρει το ηλιακό σημάδι του Φοίβου (του Απόλλωνα).
Καθώς ο Μέγας Αλέξανδρος νικούσε στις εκστρατείες του, αποφάσισε να ιδρύσει μερικές νέες πόλεις οι οποίες θα είχαν το όνομά του. Συγκεκριμένα, ίδρυσε γύρω στις είκοσι Αλεξάνδρειες. Για να μπορέσουν να θεμελιωθούν οι πόλεις αυτές χρειάζονταν άποικοι. Άνθρωποι δηλαδή που θα κατοικούσαν εκεί ώστε να καταστούν οι περιοχές χρήσιμες και να διαδοθεί ο Ελληνικός Πολιτισμός. Ο Αλέξανδρος έδωσε διαταγή ώστε οι άποικοι στις νεοϊδρυθείσες πόλεις να είναι μόνο Έλληνες και να διαδοθεί, ο Ελληνικός Πολιτισμός. Σύμφωνα με τον Διόδωρο (18,7,1) «Οι Έλληνες που ο Αλέξανδρος εγκατέστησε στις άνω σατραπείες νοσταλγούσαν την Ελληνική Αγωγή και τον Ελληνικό τρόπο ζωής». Επίσης ξένοι ιστορικοί όπως ο Griffit υπολόγισε ότι κατά την διάρκεια της εκστρατείας του παρέλαβε τουλάχιστον 60.000-65.000 Έλληνες μισθοφόρους.
Τα νομίσματα που έκοψε ο Μέγας Αλέξανδρος για την οικονομική και πολιτισμική κυριαρχία, τα «δολάρια της εποχής», είχαν γραμμένα πάνω Ελληνικά γράμματα. Όταν το 333 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος νίκησε στην Ισσό, υιοθέτησε την αθηναϊκή νομισματική πολιτική και τα νομίσματά του, τα γνωστά Αλεξάνδρεια τετράδραχμα, κυριαρχούν με τη σειρά τους στις διεθνείς αγορές. Ακόμα και μετά το θάνατο του στρατηλάτη, επί δύο αιώνες, αρκετές Ελληνικές πόλεις εξακολουθούν να κόβουν νομίσματα στο όνομά του
Το 2014 βρέθηκαν κομμάτια ζωφόρου που αναπαριστούσε τον Μέγα Αλέξανδρο και τον Ηφαιστίωνα στην Αμφίπολη. Ο Α. Κόρσο Ιταλός αρχαιολόγος, αποκάλυψε την ανεύρεση μίας ανάγλυφης κεφαλής, που όπως υποστήριξε, απεικονίζει το πορτραίτο του σπουδαίου στρατηλάτη, Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πολλοί αρχαιολόγοι πιστεύουν πως στην Αμφίπολη βρίσκεται ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά δεν είναι δυνατή ακόμα η περαιτέρω ανασκαφή του χώρου.

Ο Αισχίνης μάρτυρας της Ελληνικότητας των Μακεδόνων
Ο Ευριπίδης ανέβασε πολλά έργα του στη Μακεδονία ένα εκ των οποίων ήταν «Ιφιγένεια εν Αυλίδι». Στο στίχο 1399-1440 αναφέρεται στο έργο αυτό «Είναι φυσικό οι Έλληνες να εξουσιάζουν βαρβἀρους». Αν οι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες σίγουρα θα αντιδρούσαν και το θέμα θα έπαιρνε μεγάλες διαστάσεις αλλά δεν υπάρχει καμία τέτοια ένδειξη.
Ένα από τα επιχειρήματα των Σκοπιανών είναι πως πολλοί ρήτορες (όπως π.χ. ο Δημοσθένης) ονόμαζαν τους Μακεδόνες βαρβάρους. Ο όρος «βάρβαρος» όμως δεν ήταν κυριολεκτικός, αλλά για τους αρχαίους Έλληνες, βάρβαρος ήταν αυτός που δεν μιλούσε την διάλεκτο των Αθηναίων (την Αττική) αν και η γλώσσα που μιλούσαν ήταν Ελληνική. Την Μακεδονία όπως και άλλες πόλεις (π.χ. η Ακαρνανία) τις αποκαλούσαν βαρβαρικές χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ήταν Ελληνικές. Ούτως ή άλλως οι ρήτορες προκειμένου να πείσουν τον λαό χρησιμοποιούσαν πολλά σοφίσματα ένα εκ των οποίων ήταν η υπερβολή στον όρο «βάρβαρος».
Μάλιστα ο Αισχίνης, πολιτικός αντίπαλος του Δημοσθένη αναφέρει στον Ολυνθιακό (Γ΄,16): «Επειδή ο Δημοσθένης θέλει να υβρίζει τον Φίλιππο τον αποκαλεί βάρβαρο. Όμως εάν ήθελε πραγματικά κάποιος να ερευνήσει θα βρει ότι είναι Έλληνας Αργείος από την γενιά του Ηρακλή».
Τέλος, στη Μακεδονία δεν έχει βρεθεί ούτε μία επιγραφή σλαβικής διαλέκτου, που είναι πρόγονος της σημερινής διαλέκτου των Σκοπιανών, αλλά πάρα πολλές επιγραφές με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Νίκος Δημητράς

Share This Article