
«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές έγινε γνωστό ότι ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία πως έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν τόσο κοντά το ένα στο άλλο», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι αστυνομικές πηγές.
Όπως προκύπτει από τα προαναφερθέντα ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή οδηγώντας την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.
Πρώην αχθοφόρος του ΟΣΕ
«Πρώην αχθοφόρος στον ΟΣΕ, που εκπαιδεύτηκε πριν από λίγους μήνες» είναι ο σταθμάρχης, ο οποίος είχε βάρδια στον σταθμό της Λάρισας τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε συνάδελφός του σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA.
Όπως ανέφερε ο συνάδελφος του, αρχικά ήταν αχθοφόρος στον ΟΣΕ και στη συνέχεια εργάστηκε επί 10 χρόνια στο υπουργείο Παιδείας, με αρμοδιότητα να μοιράζει τα σχολικά βιβλία. Τους τελευταίους έξι μήνες πήρε ξανά μετάθεση στον ΟΣΕ και πρόσφατα πέρασε από εκπαίδευση και ανέλαβε σταθμάρχης, σύμφωνα με τα όσα μεταδόθηκαν.
Στις 24 Ιανουαρίου, ο σταθμάρχης έκανε μία ανάρτηση στα social media, γράφοντας ότι πήρε την πιστοποίηση και ευχήθηκε «καλή μας αρχή». «Μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση. Καλή μας αρχή», είχε γράψει συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εκπομπή. Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης έχει συλληφθεί ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Ο συνάδελφός του μίλησε στην εκπομπή. «Το δυστύχημα είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ξέχασε να γυρίσει τις αιχμές στην ευθεία. Αν γύριζε τις αιχμές το τρένο θα έβγαινε στη γραμμή την κανονική. Και έφυγε στην κάθοδο, όπου ερχόταν το εμπορικό», δήλωσε.
Σε ερώτηση εάν ο σταθμάρχης γνώριζε ότι ερχόταν το εμπορικό, απάντησε: «το γνώριζε». «Πώς μπερδεύτηκε τι έγινε, δεν μπορώ να ξέρω…», συμπλήρωσε. Διευκρίνισε ότι ήταν μαζί όλη τη νύχτα. «Συγκλονισμένος ήταν, ήταν χάλια», είπε ο συνάδελφός του.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι βρίσκονταν δύο μηχανοδηγοί στην αμαξοστοιχία.