
Το σταδιακό άνοιγμα της Εθνικής Πινακοθήκης συνεχίζεται με τα εγκαίνια της αίθουσας περιοδικών εκθέσεων (Αίθουσα «Ιδρυμα Αντώνιος Ε.Κομνηνός») στον υπόγειο χώρο συνολικού εμβαδού 2000 τ.μ. της ανακαινισμένης Εθνικής Πινακοθήκης.
Η πρώτη έκθεση που φιλοξενεί έχει τίτλο «Αναζητώντας την Αθανασία. Η τέχνη του πορτραίτου στις συλλογές του Λούβρου» και υποδέχεται το κοινό από τις 30 Νοεμβρίου.
Έως τα τέλη της χρονιάς αναμένεται να ανοίξει πλήρως η πτέρυγα με τις μόνιμες συλλογές δυτικοευρωπαϊκής τέχνης, όπου, σύμφωνα με την διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης θα εκτεθεί και ο κλεμμένος πίνακας του Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι».
Με μια πρώτη ματιά στην έκθεση από τις συλλογές του Λούβρου, καθώς στήνεται πυρετωδώς η αναζήτηση της αθανασίας, μέσω της αποτύπωσης του ανθρώπινου προσώπου ξεκινά από τα βάθη της αρχαιότητας διατρέχοντας αιώνες ιστορίας της τέχνης. Από τη μάσκα ενός προσωπείου Φαραώ και το ρεαλιστικό πορτρέτο του Φαγιούμ, στο γλυπτό πορτρέτο του Χαμουραμπί πρώτου μεγάλου νομοθέτη βασιλιά της Βαβυλώνας, στα γλυπτά της ελληνορωμαϊκής περιόδου με τα πρόσωπα εξουσίας, ο Μέγας Αλέξανδρος (αντίγραφο από την προτομή του Λυσίπου), ο ρωμαίος αυτοκράτορας Τραϊανός έως το μεταθανάτιο «Πορτρέτο του Δούκα της Ορλέανης» του Ενγκρ. Από την επικράτηση του χριστιανισμού και την επικάλυψη του ατόμου, η ανάδυση της ανθρώπινης μορφής περνά θριαμβευτικά στην εποχή της Αναγέννησης έως τους βασιλείς κι ευγενείς την περίοδο του επιδεικτικού Μπαρόκ.
Η έκθεση διαμορφώνεται σε 13 θεματικές ενότητες με βάση κυρίως την κοινωνική λειτουργία του πορτρέτου σε κάθε εποχή και όχι με χρονολογική σειρά.
Στο περιβάλλον που διαμορφώνει περιλαμβάνονται πολύτιμα μικροτεχνήματα του γαλλικού μεσαίωνα, το πορτρέτο σε φορητή μορφή για προσωπική χρήση. Ξεχωριστή ενότητα αποτελούν τα πορτρέτα γυναικών στην εξουσία από την εποχή των Φαραώ ως τη Μαρία Αντουανέτα και την Μαντάμ ντε Πομπαντούρ. Μεγάλοι δάσκαλοι της τέχνης όπως Βελάσκεθ, Ρέμπραντ, Βερονέζε, Γκόγια, Ρέινολτς, Νταβίντ, Ντελακρουά κ.ά, το αριστούργημα του Αντουάν Ζαν Γκρο «Ο Ναπολέων διασχίζει την Γέφυρα της Αρκόλης» κι αργότερα το νεκρικό προσωπείο του Ναπολέοντα παρουσιάζονται στην έκθεση με τα συνολικά 100 εκθέματα από τις συλλογές του Λούβρου.