Διαβάστε τι “καλλιτεχνικά” μπουμπούκια επέλεξαν να παρουσιάσουν ως σύγχρονη τέχνη και βγάλτε τα συμπεράσματά σας…
Το «αυτονόητο» της” πρωτοπορίας της σύγχρονης Τέχνης” κλήθηκαν να εξηγήσουν οι υπεύθυνοι του καλλιτεχνικού προγράμματος της documenta στα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου…
Σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Μαρτίου συζητήθηκαν τα αιτήματα των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην documenta και επιθυμούν να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο Νομισματικό, το Επιγραφικό, το Εθνικό Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο από τον Απρίλιο ως τον Ιούλιο. Όλες οι προτάσεις πήραν τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου, άλλες κατά πλειοψηφία, άλλες ομόφωνα.
Τα μέλη του ΚΑΣ έθεσαν ερωτήματα που μοιάζουν φυσιολογικά στους περισσότερους, αλλά όχι στους “ειδικούς” της σύγχρονης (εκφυλισμένης) τέχνης:
«Ποια σχέση έχει ο χορός φλαμένκο με ένα νομισματικό μουσείο; Πώς συνδιαλέγονται φωτογραφίες γέννας από το Ρατζαστάν της Ινδίας με τα εκθέματα ενός επιγραφικού μουσείου; Υπάρχει σύγχρονη αρχαιολογία και, αν ναι, πώς συνδυάζεται καλλιτεχνικά με ένα αρχαιολογικό μουσείο;». «Είναι Τέχνη αυτό;» φέρεται να ρώτησαν μέλη του ΚΑΣ για το πρότζεκτ του Ρουμάνου καλλιτέχνη Daniel Knorr, που περιλαμβάνει ίχνη από σύγχρονα αθηναϊκά «σκουπίδια», όπως αποκόμματα εφημερίδων, κορδόνια, κονκάρδες, φτηνά κοσμήματα, πατημένα κουτάκια αναψυκτικών κ.ά. συνδέοντας τα με ευρήματα των ανασκαφών. Φτάνει απλά να θυμηθούμε ότι ο Γιαν Φαμπρ εκθέτει βαλσαμωμένους σκύλους στο Ερμιτάζ, ο Ζερομ Μπελ χορογραφεί τους υπαλλήλους(καθαρίστριες, φύλακες κτλ) του MoMa, ο Aiweiwei φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και ήδη το Μουσείο της Ακρόπολης φιλοξενεί στο αίθριο του το αφαιρετικό γλυπτό του Robert Wilson για να διαπιστώσουμε ότι πλέον διεθνώς τα Μουσεία επιτελούν ένα διευρυμένο ρόλο προσαρμοσμένο στις νέες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές προκλήσεις, ευρισκόμενα σε διάλογο με νέους καλλιτέχνες…. Ή το “σκουπιδαριό” (κυριολεκτικά) που μας επιβάλλουν οι κουλτουριαρέοι.
Έτσι αφού κάμφθηκαν οι περισσότερες αντιρρήσεις των μελών του ΚΑΣ πήραμε μια πρώτη γεύση των δράσεων που λάβουν χώρα κατά την διάρκεια της έκθεσης documenta στην Αθήνα. Μεταξύ άλλων, θα πραγματοποιηθεί τριήμερο δρώμενο με τίτλο «Farsa Monea» (18 έως 20 Απριλίου), που περιλαμβάνει τρεις περφόρμανς, μία κάθε μέρα, από τις 17.00 έως τις 21.00. Σε αυτό θα συμμετέχουν ο χορευτής φλαμένκο Israel Galvan, ο μουσικός Nino de Elche, ο καλλιτέχνης-χορογράφος Pedro G. Romero, οι προσκεκλημένοι καλλιτέχνες Alejandro Rojas-Marcos (πιανίστας) και η Βυζαντινή Χορωδία του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, που θα δώσουν το δικό τους ηχόχρωμα σε διαφορετικές αίθουσες και σημεία του Νομισματικού Μουσείου. Στο πλαίσιο του τριήμερου δρώμενου, θα διεξαχθεί επίσης μια περιοδική-θεματική έκθεση νομισμάτων και μολύβδινων συμβόλων (συνολικά 70) από τις συλλογές του Μουσείου, η οποία θα «ταξιδέψει» και στο Κάσελ.
Και η τέχνη συνεχίζεται στο κρατίδιο, που θέλει να έχει ευρωπαϊκά-πολιτισμένα “στάνταρ”, του Ελλαδιστάν.