Όσο υπάρχουν Έλληνες: Μαθητές Αρσακείου σχεδιάζουν το αυτοκίνητο του μέλλοντος

7 Χρόνος ανάγνωσης

110217 ARSAKEIOΜε τους μαθητές του Αρσακείου – Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης να έχουν βάλει πλώρη για να σχεδιάσουν το αυτοκίνητο του μέλλοντος, το μικρό μονοθέσιο της ομάδας «Sciron» του σχολείου συμμετέχει και φέτος στον διαγωνισμό F1 in schools.

Πρόκειται για έναν διεθνή εκπαιδευτικό διαγωνισμό τεχνολογίας, ο οποίος λαμβάνει χώρα σε 34 χώρες με τη συμμετοχή περίπου 17.000 μαθητών από όλον τον κόσμο, ηλικίας 9 έως 19 ετών, με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας.

Μέσα από τον διαγωνισμό, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες εκπονώντας μια ερευνητική εργασία, μέρος της οποίας είναι η κατασκευή μικρών μοντέλων F1 αυτοκινήτων από πεπιεσμένη πολυουρεθάνη.

Στο F1 in Schools, οι μαθητές μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες με τον καθένα να έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες, καθώς κάθε ομάδα προετοιμάζει το δικό της Business Plan, υπολογίζει το Budget και αναζητά χορηγούς.

Στην ουσία πρόκειται για έναν αγώνα, μέχρι να στηθούν τα μονοθέσια στη γραμμή της εκκίνησης και έναν δεύτερο αγώνα εντός πίστας, αφού σβήσουν τα κόκκινα φώτα.

Πέρα από την απόκτηση γνώσεων, οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητες επικοινωνίας, ενώ σύμφωνα με έρευνες, το 66% από αυτούς δεν αποκλείουν κάποια επαγγελματική ενασχόληση στον χώρο της Τεχνολογίας, των Επιστημών ή ως μηχανικοί.

Sciron: Συνδυάζοντας την αεροδυναμική με το ελληνικό στοιχείοΜέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα «Sciron» των μαθητών του Αρσακείου – Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης συμμετέχει για ακόμη μία χρονιά στον διαγωνισμό, ευελπιστώντας να προσθέσει κι άλλες διακρίσεις στο ενεργητικό της.

Πηγή έμπνευσης για το όνομα της ομάδας αποτέλεσε η αρχαιοελληνική ονομασία του βορειοδυτικού ανέμου, με το όνομα Σκίρων να συνδυάζει την έννοια της αεροδυναμικής με το ελληνικό στοιχείο, όπως εξηγούν τα μέλη της ομάδας.

Στην παρθενική της συμμετοχή στους εθνικούς τελικούς, το 2013-14, η ομάδα κατέλαβε την τέταρτη θέση, κερδίζοντας ωστόσο την πρωτιά στη δοκιμασία της προφορικής παρουσίασης.

Όσο για τη σεζόν 2014-2015, η ομάδα «Sciron» βρέθηκε στην έκτη θέση της πανελλήνιας κατάταξης, με πολύ μικρή διαφορά από τους προπορευόμενους , ενώ παράλληλα κέρδισε την πρώτη θέση στην δοκιμασία pressure challenge. Επιπλέον, ήταν υποψήφια για το βραβείο μηχανικής αξιολόγησης και το βραβείο προφορικής παρουσίασης και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στους αγώνες αυτόματης εκκίνησης.

Οι διακρίσεις την ομάδας συνεχίστηκαν και την τελευταία χρονιά, με τα μέλη της να κατακτούν τη δεύτερη θέση στην Ελλάδα και τα βραβεία καιινοτόμου σκέψης, εταιρικής ταυτότητας και καλύτερης μηχανικής κατασκευής αυτοκινήτου.

Με την επιτυχία της αυτή η ομάδα «Sciron» συμμετείχε στους παγκόσμιους αγώνες που έγιναν τον Οκτώβριο του 2016 στο Τέξας των ΗΠΑ ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Η παρουσία της ήταν εξαιρετική κατακτώντας την 7η θέση στον κόσμο και φτάνοντας μέχρι τον τελικό των νοκ άουτ μεταξύ των 39 ομάδων από 25 χώρες που συμμετείχαν.


Τι δηλώνουν οι μαθητές

Τι δηλώνουν όμως οι ίδιοι οι μαθητές για την ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο αντικείμενο και ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος τους; Όπως αναφέρει η 15χρονη αρχηγός της ομάδας Ευγενία Βατζεδάκη, μαθήτρια Α’ Λυκείου, ο ρόλος της ως αρχηγός σχετίζεται με τη σωστή καθοδήγηση των διαφορετικών μελών της ομάδας καθώς και την παροχή βοήθειας σε όποιο μέλος της ομάδας χρειαστεί. Επιπρόσθετα είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό του λογότυπου αλλά και των γραφικών της ιστοσελίδας της ομάδας, ενώ αρμοδιότητα της αποτελεί η εξασφάλιση οικονομικής και υλικής στήριξης από χορηγούς. Τέλος, σε συνεργασία με την υπεύθυνη marketing, προωθεί την ομάδα στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης.

«Προτεραιότητα μου είναι η ομαλή λειτουργία της ομάδας αλλά και η πετυχημένη συνεργασία με ανταλλαγή απόψεων και προώθησης του διαλόγου αποσκοπώντας στην αποτελεσματικότητα των εργασιών. Αποφάσισα να λάβω μέρος στο διαγωνισμό της F1 διότι ήθελα να διερευνήσω πως οι κλάδοι που πραγματεύονται είναι θεματικά τόσο διαφορετικοί αλλά τόσο αλληλένδετοι και επειδή μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας θα αποκτήσω καινούργιες γνώσεις και αξέχαστες εμπειρίες», προσθέτει η ίδια.

Από την πλευρά της, η επίσης 15 ετών διευθύντρια marketing Λυδία Γαλούνη, μαθήτρια της Α’ Λυκείου, εξηγεί ότι ο ρόλος της προϋποθέτει τον συντονισμό των ενεργειών του τμήματος marketing. «Συνδέεται με την ανάλυση και συλλογή των πληροφοριών με σκοπό την ορθή προβολή της ομάδας μας στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης μαζί με την αρχηγό της ομάδας καθώς και στον σχεδιασμό του εκθεσιακού περιπτέρου. Επιπλέον έχω αναλάβει την κατασκευή και αδιάλειπτη ενημέρωση της επίσημης ιστοσελίδας μας», διευκρινίζει. Όσο για την απόφασή της να συμμετάσχει στην ομάδα «Sciron»; Όπως αναφέρει, επιθυμεί να διευρύνει της γνώσεις της στο τομέα του marketing. «Τέλος ήταν ένας τρόπος να αξιοποιήσω και να βελτιώσω την δημιουργικότητα μου και να κερδίσω καινούριες εμπειρίες μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος», συμπληρώνει η 15χρονη μαθήτρια.

Διευθυντής κατασκευής και σχεδίασης της ομάδας «Sciron», είναι ο 16χρονος Μάριος Τσακίρης, μαθητής της Β’ Λυκείου στο Αρσάκειο – Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης. Ο Μάριος είναι υπεύθυνος για τη διερεύνηση επιμέρους τομέων της φυσικής, με σκοπό την σχεδίαση και τελική κατασκευή ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα είναι φερέγγυο και ακμάζον από μηχανολογικής και πιο συγκεκριμένα αεροδυναμικής πλευράς. «Αποφάσισα να μπω στο συγκεκριμένο διαγωνισμό διότι στοχεύω στην απόκτηση γνώσεων καθώς θα ήθελα να ασχοληθώ με τα συγκεκριμένα επαγγέλματα», τονίζει ο ίδιος.

Τομείς ενασχόλησης και βαθμολόγησης
Ποιοι είναι όμως οι τομείς με τους οποίους πρέπει να ασχοληθούν οι μαθητές; Μέχρι το μικρό μονοθέσιο να βρεθεί στην πίστα, πρέπει να εκπονηθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο, να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ και την προβολή, να σχεδιαστεί το μοντέλο, να αναλυθούν τα χαρακτηριστικά του και τελικά να αρχίσει η κατασκευή του.

Όσο για τη βαθμολόγηση, γίνεται με κριτήριο τις επιδόσεις στους αγώνες ταχύτητας, μια προφορική παρουσίαση, έναν φάκελο της πρότασης, ενώ υπ’ όψιν λαμβάνονται και η εταιρική ταυτότητα και εμφάνιση, καθώς και οι επιδόσεις στον τομέα του μάρκετινγκ.

Ο δε αγώνας, πραγματοποιείται σε μία πίστα 20 μέτρων, με τα μονοθέσια να λαμβάνουν ώθηση από φυσίγγια πεπιεσμένου αέρα.

Τα Στάδια του διαγωνισμού
Εφόσον οι ομάδες που συμμετέχουν διακριθούν στους προκριματικούς αγώνες, οι οποίοι διεξάγονται σε τοπικό επίπεδο, συμμετέχουν στους εθνικούς τελικούς τον Απρίλιο. Επόμενο βήμα, για εκείνους που ξεχωρίζουν, είναι η συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 in schools.

πηγή naftemporiki.gr

Share This Article